Cairns & The Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu Cairns & The Atherton Tablelands - Reisverslag uit Cairns, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

Cairns & The Atherton Tablelands

Blijf op de hoogte en volg Danny

10 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Ik zit inmiddels al een dikke anderhalve week in het tropische Cairns, dus het is hoog tijd voor een update!

De vlucht naar Cairns ging heel goed, ik had namelijk de beste plek in het vliegtuig: naast de uitgang. Ik kon lekker onderuit zitten, ik had namelijk geen stoelen voor me. Ik verbleef de eerste dagen in het hostel Gilligans. Een heel groot resortachtig hostel. De mensen bij mij op de kamer waren wel gezellig, maar dit hostel was niet echt de plek waar ik naar op zoek was. Vandaar dat ik vanaf woensdag naar een kleiner, meer huiselijk, hostel ben verhuisd.

Cairns zelf stelt niet zo veel voor. Het is niet zo groot en je kan er ook niet heel veel doen. Het is een klein kustplaatsje waar je gek genoeg niet in de zee kan zwemmen. Er zitten hier namelijk kwallen die je niet wil aanraken en altijd gezellige zoutwaterkrokodillen. Vandaar dat ze een kunstmatig, van de zee afgesloten, strandje hebben gemaakt. Toch wel vreemd om te zien.

Direct nadat ik in Castaways hostel ben aangekomen werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar cable skiing. Na het de eerste keer op een kneeboard te hebben geprobeerd ben ik overgestapt naar een wakeboard. De rechte stukken gingen best aardig, bochten maken wilde echter nog niet helemaal lukken. De dag na het cable skiing had ik flinke spierpijn, maar dat was het wel waard!

Afgelopen zondag en maandag ben ik met ´The Rainforeste Eco Adventure Tour´ van ´On the Wallaby´ geweest. Een tour van Cairns naar the Atherton Tablelands en Yungaburra. Op de eerste dag heb ik aan aantal mooie watervallen gezien, waaronder de Millaa Millaa waterval. Erg mooi, alleen zijn de vissen hier niet zo vriendelijk. Eentje vond het namelijk nodig om in mijn voet te bijten. Verder heb ik onder andere een tree kangaroo en een vogelbekdier gezien. Beide diersoorten zijn erg zeldzaam, dus dat was wel bijzonder. De nacht van zondag op maandag heb ik doorgebracht in de On the Wallaby Lodge in Yungaburra. Ik heb hier echt de mooiste sterrenhemel ooit gezien.

De tweede dag van de tour bestond uit mountainbiken en een tocht met de kano. Het mountainbiken was erg leuk. Hele mooie plekjes gezien, waar bijna geen toeristen komen. Tijdens de lunch gezwommen en uit bomen gesprongen bij Lake Eacham. Daarna in de kano proberen wildlife te spotten. Helaas geen tree kangaroos meer gezien, maar wel verschillende soorten hagedissen, mooie vogels en een aantal kangaroes.

Het valt echt op hoe veel ruimte er hier is. Ik zit nu in een voor Australische begrippen redelijk dichtbevolkt gebied, maar het landschap is echt niet te vergelijken met Nederland. Ook wel logisch als je bedenkt dat Australië groter dan Europa is en maar 22 miljoen inwoners heeft. Het gaat hier ook allemaal wat rustiger aan. "No worries" is denk ik het meest gebruikte zinnetje hier. Kortom, perfect!

Gisteren ben ik zowaar aan mijn eerste job begonnen: het laden en lossen van oude autobanden. Het werk was zwaar, maar niet eens heel vervelend. De kerel waar ik mee moest werken was dat wel... Gelukkig was dit maar een baantje voor één dag. Maargoed, ik heb wat geld verdiend en heb inmiddels een aantal sollicitaties de deur uit gedaan. Hopen dat hier iets uit gaat komen.

Tot snel!

  • 10 Oktober 2013 - 09:25

    Nico :

    Ha die Danny. Leuk weer een reisverslag van je te lezen. het ziet er geweldig uit die bush. Heb je al aan de lianen gehangen en een Jane ontmoet. Hier met de kachel aan op het ogenblik kunnen we ons zelf een beetje lekker maken met de mooie foto s van je. Daar ervaar je lijfelijk hoe mooi onze aardbol is en dat we daar zuinig op moeten zijn. Hopelijk vind je binnenkort een baantje zodat je weer leuke dingen kunt financieren. Hier gaat alles zijn gangetje in ons kikkerlandje met 16 miljoen inwoners, bijna net zoveel als in heel Australie zoals je beschreef. Danny het ga je goed, geniet verder en we kijken uit naar je volgende belevenissen. Groet van je Pa.

  • 10 Oktober 2013 - 09:40

    Patty Lute:

    Nou, zelfs ík lees je blog ;-) Ben d'r zelf in 2009 geweest dus vind het altijd leuk om deze verhalen te lezen! Ga je wel naar Cape Tribulation? Tip van de dag! Vonden wij echt heel leuk toen! Have fun :-)

  • 10 Oktober 2013 - 10:25

    Casper:

    Jo Danny!

    Wat gaaf allemaal!! De foto's zien er ook echt tof uit!
    Leuk om dit te lezen, ben benieuwd naar volgende reisverslagen!
    Grts Casper

  • 13 Oktober 2013 - 18:29

    Greet En Jan:

    Hoi Danny, gezellig weer een reisverslag van jou te lezen.
    Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen, je blijft lekker bezig. Wij hopen dat je inderdaad wat werk kan vinden, want de portemonnee moet ook gevuld blijven.
    Wees maar blij dat je nu niet hier bent, want vandaag (zondag 13/10) en gisteren is hier bijna 100ml water gevallen.
    Regen en harde wind is wat ons dit weekend ten deel valt.
    Wij moeten alleen nog een keer Face-book in stellen, dan kunnen wij ook jouw foto's bekijken.
    Groetjes van Greet en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5297

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: