Daintree Rainforest & Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu Daintree Rainforest & Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

Daintree Rainforest & Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Danny

29 Oktober 2013 | Australië, Daintree

Er is inmiddels al een dikke maand verstreken sinds ik het vliegtuig naar Down Under pakte. De tijd is echt enorm snel gegaan, het lijkt pas vorige week dat ik afscheid nam op Schiphol. Aangezien het in Nederland de afgelopen dagen "heerlijk" weer was zal ik nog maar eens benadrukken dat het hier nog steeds zo'n 30 graden is en de zon nog steeds iedere dag volop aanwezig is. Goed om te weten, toch?

Ik zit nog steeds in Cairns, in hetzelfde hostel en dat bevalt nog steeds heel goed. Ik merk nu wel dat er een soort routine in mijn dagelijkse leventje komt. Zo ben ik nog steeds elke dag wel even op zoek naar een baan en hebben verschillende avonden in de week een vaste invulling. Zo ga ik vanavond voor de derde week op rij naar de Free Pizza and Quiz night in de Woolshed, een lokale kroeg.

Verder ben ik afgelopen week wezen kamperen in het Daintree Rainforest. Samen met vier anderen heb ik een jeep gehuurd en zijn we op weg gegaan. Het is een erg mooie trip die ons diep het woud in bracht. Kamperen deden we letterlijk midden in het bos. Niet op een camping, maar op een verlaten "weggetje". In de middle of nowhere dus.

Gelukkig zijn we heel goed voorbereid op weg gegaan. Zo hadden we geen pan, geen zakmes, te weinig bedden en één zaklamp zonder batterijen meegenomen. Het was compleet donker toen we op onze slaapplek aankwamen. Het was dus iets behelpen in het begin, maar toen het kampvuur eenmaal brandde en we de meegebrachte bacon op een paar houten palen probeerden te bereiden was alles in orde. Het enige wat we nog misten was een gitaar en iemand die daarop kon spelen.

Na een paar uur waardeloos geslapen te hebben op de harde bosgrond begon de volgende dag vroeg. Rond half zes werd ik wakker gemaakt door het licht en de vogels. Na een snel ontbijtje zijn we weer op pad gegaan richting het noorden. Het is leuk rijden hier met al die bergen, riviertjes en deuken in de weg die je moet overwinnen om je weg te kunnen vervolgen.

Na wat mooie plekjes te hebben bezocht was het tijd om op weg te gaan naar Cape Tribulation. Dit is een paradijs op aarde, je loopt vanuit het regenwoud direct het strand op. Een strand waar bovendien helemaal niemand was. Na een krokodillenburger en een laatste strand was het tijd om weer naar ons hostel terug te rijden. Een trip die zeker voor herhaling vatbaar is!

Deze week staat er nog niet zo veel op het programma. Behalve dat ik voor het eerst Halloween ga vieren en er wederom een verjaardagsbarbecue georganiseerd moet worden heb ik nog geen idee wat ik ga doen. Heerlijk!

Tot snel!

  • 29 Oktober 2013 - 08:10

    Ina Van Rhenen:

    Ik heb de foto' 's op je Facebook al gezien. Had al de indruk dat het meer "creperen " was ,dan kamperen! Volgende keer toch mar en zak lamp met batterijen,,
    Gr. Ina

  • 29 Oktober 2013 - 08:53

    Gerina:

    Hoi Danny
    Klinkt allemaal weer goed. Lekker " no worries" genieten ! Ik zou zeggen vooral doorgaan :)

  • 04 November 2013 - 13:59

    Linda:

    Lieve Dan!
    Wat ontzettend goed om te horen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt! Heel gaaf wat je daar allemaal aan het doen bent en de foto's zien er allemaal heeeel vervelend uit ;) Fijn dat je het er ook nog even inwrijft hoe lekker het daar is, voor het weer hoef je echt niet terug te komen hierheen haha. :P Zo gek dat je gewoon al een maand weg bent, gaat super snel zeg! Heel erg veel plezier met je avontuur verder en geniet er maar lekker van, voor je het weet is het weer voorbij.
    Liefs en een dikke kus,
    Lin

  • 05 November 2013 - 17:46

    De Buurman, Hans De Groot.:

    Hallo Danny,

    Wat leuk om zomaar even contact met je te hebben.
    Zoals ik gelezen heb, geniet je enorm. Lijkt me meer feest vieren, dan voor je kostje werken. Maar het zij je gegund. Leef met je mee, kan je nog een maatje gebruiken van 76 jaar? Wijsheid breng ik mee!!!
    Valt me op, dat je veel reacties krijgt van jonge dames, missen ze je nu al ?
    Alle gekheid op een stokje, joh geniet van deze ervaringen. Je zal er je hele leven op terug kijken!
    Het zal je vormen en is goed voor je toekomst. Denk aan je CV.
    Het ga je goed en hou je hoofd erbij, is mijn advies, maar dat is jou wel toe vertrouwd.

    See you over een half jaar of misschien wel over een jaar.Je weet maar nooit.

    Groet Hans de Groot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: