Halloween, wakeboarden, Great Barrier Reef & afsch - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu Halloween, wakeboarden, Great Barrier Reef & afsch - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

Halloween, wakeboarden, Great Barrier Reef & afsch

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Eindelijk, na een vertraging van bijna twee maanden, ben ik vertrokken uit Cairns. Eindelijk, maar wel met pijn in mijn hart. Ik ben Cairns als een tweede thuis gaan beschouwen. Ik heb er echt een geweldige tijd gehad!

Zo heb ik er bijvoorbeeld mijn eerste Halloween gevierd. Nadat we het hostel helemaal in stijl hadden aangekleed kon het beginnen. Iedereen had zich in een passend kostuum gestoken en hier en daar wat make up aangebracht om vervolgens gezellig te barbecueën en een piepklein drankje te doen op het balkon. Topfeestje!

Verder ben ik ergens in de afgelopen maand een dag gaan wakeboarden op een groot meer in de buurt van Cairns. Samen met vijf anderen uit het hostel een complete dag wakeboarden, surfen en watertuben. Het wakeboarden en surfen waren een stuk moeilijker dan ik had gedacht (en gehoopt). Uiteindelijk, aan het eind van de dag, had ik het een beetje onder de knie. Het tuben, wat inhoudt dat je op een grote band met 50 tot 60 km per uur over het water gaat, ging een stuk beter. Een zware, maar een super leuke dag!

Waar Cairns echt bekend om staat, is natuurlijk het Great Barrier Reef. Uiteindelijk heb ook ik de trip maar gemaakt. Gelukkig, want dat was echt heel bijzonder. Ik heb die dag twee keer 45 minuten gedoken en de mooiste vissen en koralen gezien. Bovendien heb ik vijf grote zeeschildpadden gezien. Alle kleuren en vormen die je daar ziet zijn prachtig. Een wereld op zich! Wat verder opviel dat de vissen en schildpadden helemaal niet schuw zijn. Ze blijven allemaal ongestoord hun gang gaan. Een mooie, bijzondere dag die ik me nog wel even zal blijven herinneren.

En toen kwam het afscheid van Cairns. De twee maanden zijn werkelijk omgevlogen en ik heb er enorm van genoten. Na een heftig afscheidsfeestje en een korte nacht ben ik eergisteren, na een trip van 11 uur met de bus, in Airlie Beach aangekomen. Zo meteen ga ik voor drie dagen de Whitsundays bezeilen om vervolgens verder te reizen richting Agnes Water.

Fijne Sinterklaas en tot snel!

  • 05 December 2013 - 02:10

    Kare Bear:

    Danny fanny! Tjsonge jonge, het is hier leeg zonder jou! En er zijn er wel meer dan één die je missen ;) Geniet van het zeilen en heeeeel veel groetjes van je castawaysbuddys!

  • 05 December 2013 - 02:13

    Roy Van Rhenen:

    Danny fanny! Tjsonge jonge, het is hier leeg zonder jou! En er zijn er wel meer dan één die je missen ;) Geniet van het zeilen en heeeeel veel groetjes van je vader en moeder!

  • 05 December 2013 - 08:15

    Gerina:

    Hoi Danny,
    fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad daar! Voor vandaag hebben we hier weerswaarschuwingen....veel wind, buien en de rest. Hopelijk waait Sint niet van zijn paard of de pieten van het dak. Veel plezier met zeilen, wordt vast ook zo'n onvergetelijke ervaring en dan weer verder op weg naar een nieuwe omgeving, uitdagingen en ontmoetingen. :) wordt vast ook weer genieten :)groetjes van hier

  • 05 December 2013 - 09:30

    Mark:

    Super gaaf verhaal Danny! Als je weer eens in Nederland bent moet je zeker weer eens proberen om een goflje te pakken nu je de smaak te pakken hebt!

  • 05 December 2013 - 15:24

    Astrid Van Rhenen:

    Hoi Danny, ja het was vast heel moeilijk om afscheid van je vrienden daar te nemen en weer alleen verder te gaan. maar je komt vast weer andere leuke mensen tegen.
    Fijn om te lezen dat je van die geweldige dingen mee mag maken.
    Het zeilen zal ook wel een geweldig uitstapje worden waar je weer met veel plezier op terug kan kijken.
    Ik wens je een behouden vaart en we horen wel weer van je. (Niet zeeziek worden natuurlijk haha)
    xx

  • 05 December 2013 - 17:05

    Pa Van Rhenen:

    Ha die Danny, Geweldig die ervaringen die je opdoet in het verre Australie onder de zon. Het is een hele levenservaring die je hele leven nooit meer zal vergeten zoals Oma van Rhenen zou hebben gezegd. Jammer dat ze je avonturen niet meer heeft mogen volgen, ze zou daar echt van hebben genoten. In de afgelopen tijd heb ik al Oma s foto boeken mogen inventariseren, totaal 60 stuks (insteek mappen en boeken). Ik heb al de landen die ze heeft bezocht opgeteld. Totaal kwam ik tot 19 landen (binnen en buiten Europa). Ik begrijp dat het moeilijk is om Cairns te verlaten omdat je je vrienden en inmiddels je bijna vertrouwde omgeving gedag moet zeggen. Maar Australie is te mooi om daar te blijven hangen dus vooruit met de geit en ontdek weer nieuwe prachtige plekken en mensen en je doet weer nieuwe ervaringen op. Hier is het vandaag Sinterklaasfeest, nou de Sint hoeft niet op het dak te wezen hoor, windkracht 10, 11 met onweer, hagel etc. De stormvloedkering is afgesloten i.v.m. windkracht 10 en springtij. Je moet wel de warme vleesstaaf missen die Roy bij Ritmeester heeft gekocht, we zullen hem lekker oppeuzelen en jouw deel maar verdelen onder ons drieeen, het moet maar, maar we vinden het niet erg hoor. Verder nog heel veel plezier en geniet van al het schoons in Australie. Hopelijk horen we binnenkort weer van je met nieuwe foto s en reisverslagen. Vele groeten van je Pa.

  • 08 December 2013 - 15:41

    Frans, Janneke En Kids:

    Hi Danny, wat een prachtige dingen maak jij mee! Once in a lifetime, dus haal er uit wat er uit te halen valt. En natuurlijk is het lastig om een plaats waar je zoveel indrukken opdeed en vrienden maakte weer achter je te laten, maar er wacht nog een heel land op je.
    Duiken in het Great Barrier Reef hadden wij ook graag eens willen doen, maar het is er nooit van gekomen. Toch jammer.... Er komt een tijd dat we er wellicht te oud voor worden :-). We hopen dat je zeilavontuur een groot succes wordt. Het lijkt ons in ieder geval geweldig.
    Geniet, geniet, geniet!
    Groetjes, Frans, Janneke en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 5286

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: