Whitsundays, Agnes Water & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu Whitsundays, Agnes Water & Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Agnes Water & Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Danny

14 December 2013 | Australië, Hervey Bay

Mijn laatste blog is van nog niet zo heel lang geleden, maar ik heb inmiddels al weer zo veel gezien dat het alweer tijd was voor een nieuwe. Alleen reizen bevalt me tot nu toe erg goed. Je kan doen en laten wat je wil, zonder rekening te hoeven houden met iemand anders. Overal ontmoet je nieuwe mensen en ik heb eigenlijk op elke plek een leuke en gezellige tijd. Het alleen reizen gaat me tot nu toe gemakkelijker af dan ik had gedacht.

Na een lange en vermoeiende busreis vanuit Cairns ben ik op 3 december aangekomen in Airlie Beach. Airlie Beach is een klein kustplaatsje waar eigenlijk niet zo veel te beleven valt. Je hebt de boulevard en de lagoon (een zwembad naast het strand) en dat was het eigenlijk wel. Toch moet je als je in Australië bent naar Airlie Beach, dit is namelijk de beste plek om naar de Whitsunday Islands te gaan.

Ik heb deze eilanden bezocht tijdens een driedaagse tour op 'the almighty Boomerang'. De Boomerang is een zeilschip dat verschillende keren kampioen van de World Maxi Series Race is geworden. Een snel bootje dus. Drie dagen zeilen, relaxen en slapen op deze boot was zeker geen straf.

The Whitsundays zelf zijn ook niet heel vervelend. Ik heb er een aantal keer gesnorkeld en echt heel veel vissen gezien. Zelfs Nemo kwam verschillende keren voorbij. De eilanden zelf zijn allemaal even mooi, met als absoluut hoogtepunt Whitehaven Beach. Het meest beroemde strand van deze eilanden heeft zand dat zo fijn is dat het officieel geen zandstrand meer genoemd mag worden, maar een mineraalstrand. Het zand is zelfs zo fijn dat je er je tanden en sieraden mee kan polijsten.

Behalve dat het strand mooi is, is het ook gevaarlijk voor elektronische apparaten. Mijn camera heeft Whitehaven Beach helaas niet overleefd. Hij is nat geworden door een onverwachte golf. Gelukkig zijn alle foto's wel bewaard gebleven... Inmiddels heb ik al een nieuwe camera gekocht. De trip was al met al, zoals de crew van de boot het zou zeggen, Fucking amazing!!

Na een klein feestje ter afsluiting van de zeil trip heb ik de bus gepakt richting Agnes Water. Agnes Water stelt zowaar nog minder voor dan Airlie Beach. Ik had hier zelfs geen bereik met mijn telefoon... Dit dorpje bestaat letterlijk uit een paar winkels, wat huizen en het strand. Dit is het meest noordelijke strand van oost Australië waar je weer normaal kan zwemmen. Hier zitten geen krokodillen en ook geen gevaarlijke kwallen. Eigenlijk heb ik in Agnes Water niet heel veel gedaan. Ik heb een surfles gehad en verder alleen maar lekker gerelaxt.

Na drie dagen Agnes Water was het tijd om door te reizen richting Hervey Bay. Hervey Bay zelf is niet heel bijzonder. Een typisch Australisch stadje aan het strand. Fraser Island is de reden dat toeristen richting Hervey Bay komen.

De afgelopen dagen ben ik dan ook op Fraser Island geweest. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld met onder andere een 125 kilometer lang strand. Dit strand is trouwens ook de snelweg en de landingsbaan van het eiland. Verharde wegen zijn bijna niet op het eiland te vinden. Het overgrote deel van de wegen bestaat uit een pad van mul zand, wat rijden wat hobbelig maakt.

De eerste dag op het eiland heb ik het tropische regenwoud bekeken. Een aantal meren en een heel mooie wandeling langs een klein stroompje waren de hoogtepunten. Helaas regende het bijna de hele dag, maar dat maakte voor de uitzichten niet veel uit. De tweede dag was het heel mooi zonnig weer. Deze dag zijn we via het strand richting het noorden van het eiland gereden om onder andere de Champagne Pools, de vulkanische rots Indian Head en het schipwrak van de Maheno te bezoeken. Fraser Island wordt wat mij betreft terecht één van de hoogtepunten van Australië genoemd.

Nu ben ik weer terug in Hervey Bay en vertrek ik morgen richting Rainbow Beach. De naam belooft in ieder geval heel wat!

Tot snel!

  • 14 December 2013 - 08:30

    Caro:

    nice! very nice!! wat een heerlijk leven leid jij...

  • 14 December 2013 - 09:46

    Gerina:

    Klinkt allemaal weer goed :) fijn dat het alleen reizen je ook goed bevalt. Veel succes met het verdere genieten ;)

  • 15 December 2013 - 11:23

    Astrid Van Rhenen:

    Hoi kind, gisteren hadden we geen tijd om gelijk te reageren, we hadden een familiereunie van de Hensen kant. was erg gezellig.
    Je foto's zien er weer geweldig uit, net een sprookje.
    Fijn om te horen dat je het alleen reizen niet erg vindt want je had het erg leuk met al die mensen in Cairns.
    We zien dat je erg geniet maar dat kan ook niet anders in zo'n mooie omgeving.
    Ga maar lekker door met genieten want dit maak je nooit meer mee ( wij werken wel,haha )
    Veel plezier en we spreken elkaar wel weer. xx















    v


  • 17 December 2013 - 19:25

    Astrid Van Rhenen:

    Lieve Danny,

    Hoe gaat het daar in het verre Australie.
    Volgens de foto's en berichtjes geniet je met volle teugen.
    Het is jammer dat je moeilijk werk kunt vinden.
    Het is nu bijna Kerstmis en weer een nieuw jaar ligt voor ons.
    Lieve jongen ik wens je prettige feestdagen al zal dat best vreemd zijn met de warme temperatuur.
    Ik mis je.

    Veel liefs oma

    Tot ziens en een dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5291

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: