De heenreis en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu De heenreis en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

De heenreis en Sydney

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 September 2013 | Australië, Sydney

Mijn eerste dagen van de reis zijn erg goed bevallen! Het begon allemaal met mijn ouders, mijn broertje en Michael die me naar Schiphol brachten en uitzwaaiden. Best lastig om iedereen zo achter te laten.

Na een lange vlucht land ik vermoeid in Dubai. Helaas mag ik daar het vliegveld niet af, aangezien ik er maar een paar uur ben. Ook vanuit het vliegtuig kon ik niets van de stad zien, het was immers nacht. In Dubai heb ik mijn reisgenoten leren kennen. Allemaal leuke mensen, waardoor het lange wachten iets aangenamer wordt. Na een kleine drieeneenhalf uur staat de vlucht naar Signapore op het programma.

Singapore is echt een leuke stad! Drukkend warm, maar niet onaangenaam. De eerste dag niet veel gedaan, beetje rondgelopen en rondgekeken. De tweede dag zijn we met een bejaardenbus langs alle highligts van de stad gereden. Bij elk hoogtepunt konden we even uit de bus, snel een paar foto's maken om daarna zo snel mogelijk weer in de bus te stappen. Niet heel spectaculair dus... Vervolgens begon het lange wachten op de derde en laatste vlucht richting Sydney.

Deze vlucht was verschrikkelijk. Twee jankende kinderen vlak voor me en een kleine stoel zijn daar de oorzaak van. Eenmaal in Sydney is die vlucht alweer vergeten. Er is een strakblauwe lucht en volop zon bij een termeratuurje van zo'n 25 graden. Perfect dus!

In Sydney heb ik, naast het Opera House en the Harbor Bridge, Bondi Beach bezocht. Een prachtig strand waar een heleboel surfers zich dagelijks vermaken. Verder heb ik gisteren een trip naar de Blue Mountains gemaakt. Het is echt een heel mooi gebied. De kakatoes vliegen hier overal rond. Tijdens deze trip heb ik ongeveer 1000 traptreden gedaald en weer geklommen. Pittig dagje dus.

Nu is het wachten op mijn voorlopig laatste vlucht. Ik vlieg straks richting de tropen en verblijf daarna in een "backpackers-resort" in Cairns. Daar wil ik wat werk gaan zoeken om weer wat geld binnen te krijgen. Hopen dat het gaat lukken... Ik probeer vanaf nu elke week een update te geven, maar ik beloof niets ;)

Danny

  • 30 September 2013 - 06:11

    Tanja:

    Leuk om te lezen Danny. Geniet daar en ik blijf je volgen. Gr. Tanja

  • 30 September 2013 - 08:14

    Gerina:

    Mooi dat je reis goed is verlopen ! Geniet ervan daar in Cairns.

  • 30 September 2013 - 10:14

    Mark:

    Gaaf man. Mooie foto's ook!

  • 30 September 2013 - 12:26

    Astrid:

    Fijn dat alles zo goed verlopen is, en vooral veel genieten. dikke kus je mams.

  • 01 Oktober 2013 - 07:45

    Ina :

    Lieve Danny,
    Ja je moet er wat voor over hebben om op deze plek van bestemming te komen. Die reis ben
    je snel vergeten als je dan in Sydney staat . Ik ga je volgen langs deze weg ,kan ik ook een klein betje meegenieten. Succes met het vinden van werk en anders moet je maar even laten weten. Een suiker tante is ook nooit weg.
    Gr. Ina en Kees

  • 01 Oktober 2013 - 19:53

    Nicole:

    Hey Danny,
    Wat een indrukken al in de eerste paar dagen!!!! Ik hoop dat je snel werk vind. Kan me niet voorstellen dat dat niet gaat lukken, je hebt de opleiding EN de LOOKS, dus lijkt me geen probleem. Geniet ervan en via de blog genieten wij stiekem een stukje met je mee.
    Dikke kus van Peter, Nicole en de chickies

  • 02 Oktober 2013 - 19:53

    Roy:

    Lieve danny,

    ik heb je verslag gelezen en je foto's gezien het is daar prachtig mooi en ik blij dat het goed met je gaat.
    Dat je een goede slaapplaats hebt, want ik heb er van wakker gelegen. Roy schrijft dit mailtje voor mij. Ik las dat je 15 maart weer terug komt, en ik wacht dan met het eetentje tot je er bent. Ik hoop dat je gauw werk vindt en geniet van al het mooie wat je ziet.

    Veel liefs,

    Oma

  • 02 Oktober 2013 - 21:09

    Frans En Janneke:

    De trip die jij maakt, lijkt ons geweldig! We vinden het leuk om onze buurjongen zo nog een beetje te kunnen volgen en mee te genieten van de dingen die je beleeft. Geniet, geniet, geniet! Het gaat je vast lukken!

    Groetjes, Frans, Janneke en kids

  • 05 Oktober 2013 - 21:06

    Manon:

    Hè hoe gaat tie daar?? Hoop zo dat alles zo mooi is als dat ik altijd gedacht heb. Zo aan de foto's te zien. Zeker wel.

    Het is leuk om je zo te kunnen volgen. Dat dat kan hè. Zoveel duizenden km weg.
    Hè ga er van genieten!!! Wij horen ook de verhalen via je ma dus houden het helemaal bij.

    Genieten en vooral genieten!!!!!!

    Gr. Mark, manon en ook van merel

  • 06 Oktober 2013 - 15:00

    Tante Jennij.:

    Hoi Danny.
    Leuk dat wij mee mogen genieten.
    Maak maar veel foto's, voor ons.
    Succes met werk zoeken.
    Groetjes van ons,Ome Jan Tante Jenny.





  • 09 Oktober 2013 - 22:13

    Tante Greet En Ome Jan:

    Na lang zoeken eindelijk je reisverslag gevonden en gelezen.
    Geniet daar van dat mooie land en natuur. Het moet daar heel mooi zijn.
    We hopen jou te kunnen blijven volgen.
    Groetjes uit Houten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 5296

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: