Rainbow Beach tot Sydney & Cairns 2.0 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu Rainbow Beach tot Sydney & Cairns 2.0 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danny Rhenen - WaarBenJij.nu

Rainbow Beach tot Sydney & Cairns 2.0

Blijf op de hoogte en volg Danny

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik de tijd genomen heb om alles wat ik hier gedaan heb eens op te schrijven. Er is alweer een dikke maand voorbij sinds mijn laatste blog. In de afgelopen maand heb ik heel wat kilometers afgelegd. Ik ben van Rainbow Beach richting Sydney gereist, heen en weer gevlogen naar Cairns en inmiddels zit ik in Auckland, New Zealand. Hoog tijd voor een nieuwe update!

Rainbow Beach is een klein plaatsje aan de kust, waar niet bijzonder veel te beleven is. Toch ben ik blij dat ik hier gestopt ben, aangezien er een hele mooie zandduin te zien is. Vanuit mijn hostel was het tien minuten lopen richting deze bijzondere plek. Tussen het regenwoud is er ineens een zandvlakte te zien, waar je heel goed kan sandboarden. Sandboarden klinkt nogal spectaculair voor wat het werkelijk is: op een snowboard van een duin af glijden. De zonsondergang was trouwens wel heel mooi op deze plek. Verder heb ik de naamgever van het plaatsje nog bekeken: the Rainbow Beach. Ik verwachtte een strand met heel veel mooie kleuren zand, maar dat viel een beetje tegen. Rainbow Beach was een strand met verschillende kleuren bruin zand. Niet heel boeiend dus.

Na Rainbow Beach ben ik doorgereist naar Noosa. Dit is een klein stadje waar volgens heel veel rijke bejaarde Australiërs hun vakantie doorbrengen. Ik verbleef in een prachtig historisch hostel, midden in het regenwoud. Waar Noosa bekend om staat, is het Noosa National Park. Er werd verteld dat er een goede kans was om koala's te spotten, dus ik besloot om eens door dit park te wandelen. De wandeling was erg mooi, met een paar prachtige uitzichten over zee. Helaas geen koala's gespot. Noosa is een plaatsje waar ik wel wat langer had willen blijven, maar ik werd uitgenodigd om kerst in Sydney door te brengen. Ik moest dus wat vaart maken.

Ik besloot om, ondanks de wat mindere verhalen, toch naar Brisbane te reizen. Brisbane bleek een stad zoals alle grote steden in Australië: druk en niet heel boeiend. Het probleem met Australische steden is dat ze de mooie oude gebouwen die ze hebben compleet verpesten door ze te omringen met hoge wolkenkrabbers. De city walk viel dus wat tegen. Eigenlijk was het hoogtepunt van mijn tijd in Brisbane het moment dat ik vertrok richting Byron Bay.

Byron Bay is namelijk wel echt een gave plek. Het is een klein stadje dat in het teken staat van de zeer relaxte levensstijl die de talloze surfers en hippies hier hebben. Boardshorts en lange baarden in combinatie met lang haar bepalen hier het straatbeeld. Naast het surfen en de prachtige stranden heeft Byron ook een mooie wandeling richting een oude vuurtoren. De wandeling was pittig, maar het was het zeker waard. Mooie uitzichten over de kust en als hoogtepunt van de trip hebben we ook nog een groep van zo'n 30 dolfijnen en een mantelrog voorbij zien zwemmen. Toch wel bijzonder om deze beesten in het wild te zien (al was het van ver).

Van Byron Bay heb ik de nachtbus richting Sydney gepakt. Dat was eens maar nooit meer. Een uurtje of 15 in de bus zitten is niet echt ideaal. Compleet gesloopt kwam ik in Sydney aan, waar ik met twee meiden die ik in Cairns heb ontmoet kerst ben gaan vieren. Kerst viel door de regen en een waardeloos hostel een beetje in het water. Eerste kerstdag was de eerste dag tijdens mijn verblijf in Australië waarop het de hele dag geregend heeft. Geen kerst op het strand dus... Tweede kerstdag, oftewel Boxing Day, besloten we naar het centrum van Sydney te gaan om daar wat rond te lopen. Helaas was lopen amper mogelijk. Het Aziatische deel van de stad had namelijk ook besloten om naar het centrum te gaan. Ik heb nog nooit zo veel mensen voor een stoplicht zien wachten. Of voor een ingang van een winkelcentrum. Of voor een ingang van een winkel. Kortom: CHAOS. Gelukkig was ik, met mijn 182 centimeter, de langste persoon in de stad. Ik kon dus nog aardig overzicht houden.

Na kerst moest ik een beslissing maken: blijf ik in Sydney en omgeving voor oud en nieuw of ga ik ergens anders heen. Uiteindelijk heb ik besloten om terug te vliegen naar Cairns. Dat bleek een hele goede beslissing. Ik heb wederom een geweldige tijd gehad in mijn Australische thuis. Ik heb weer twee nachten gekampeerd. De eerste nacht stonden we op een open veld tussen het bos, wat later het erf van een boer bleek te zijn. De volgende dag hebben we bij Archer Point gekampeerd, vlakbij Cooktown. Archer Point was echt een hele mooie plek. We hebben zo'n 10 meter van een strand geslapen, waar zoutwaterkrokodillen niet ongewoon zijn. Op de weg terug hebben we een pittige four wheel drive track gedaan. Mooie ervaring. Verder heb ik een dag op een boot gewerkt in ruil voor gratis snorkelen. Het water was redelijk wild, wat nogal wat mensen zeeziek maakte. Gelukkig had ik daar zelf niet zo heel veel last van.

Inmiddels ben ik via Sydney in Auckland, New Zealand beland. Ik ben al even door de stad gelopen en wederom blijkt dat de steden aan deze kant van de wereld niet heel boeiend zijn. Maargoed, ik moest even in een stad zijn om wat dingen te regelen om vervolgens door te gaan naar al het moois wat Nieuw Zeeland te bieden heeft. De hele trip is inmiddels geregeld en morgen gaat het dan echt beginnen met als eerste stop Hot Water Beach.

Na Nieuw Zeeland samen met broedertjelief nog een stukje Australië bekijken en dan zit mijn reis er alweer op. Tot over twee maandjes!

  • 19 Januari 2014 - 04:14

    Roy Van Rhenen:

    Goed om te lezen dat je flink wat kilometers hebt gemaakt. We houden namelijk niet van dikke mensen.

  • 19 Januari 2014 - 04:33

    Jiska Versteeg:

    Ik houd van je(l)

  • 19 Januari 2014 - 04:38

    Frank Van Zon:

    Hallo, ik ben Frank en dansen is mijn hobby

  • 19 Januari 2014 - 09:25

    Gerina:

    Hoi Danny, weer goed bezig geweest en boel indrukken opgedaan ! Ben benieuwd wat je verder van NZ vindt. Veel plezier daar en bereidt je goed voor op de komst van broedertjelief :) gaaf om zoiets samen te doen. Groetjes vanuit een zonnig Houten.

  • 19 Januari 2014 - 11:10

    Astrid Van Rhenen:

    Hey Danny, leuk om weer een verslag van je reis te lezen. Je hebt het toch allemaal weer mogen meemaken.
    Het is jammer van de kerstdagen maar voor de rest heb je het goed naar je zin, gelukkig maar. Ik ben heel benieuwd wat je van NZ gaat vinden, ik hoor nl van mensen die daar geweest zijn dat het zuider eiland het mooiste plekje op aarde is.
    Roy heeft bijna alles geregeld en heeft veel zin om naar je toe te gaan. gisteren had hij een meeting van travel activ en het lijkt hem ook heel erg leuk om ook naar Tasmanie te gaan. Maar goed dat moet hij maar bekijken als hij daar is.
    Ik hoop dat je nog heel veel mooie dingen mag bezichtigen in NZ en kan stiekem niet wachten dat je over 2 maanden weer naar huis komt. Dikke kus je mams.

  • 19 Januari 2014 - 15:17

    Michael Van Der Vliert:

    Hallo mijn naam is Michael en mijn hobby is frituren

  • 19 Januari 2014 - 23:41

    Ivonne:

    Superleuk om te lezen Danny! Ik zou bijna weer in het vliegtuig stappen, krijg er een beetje heimwee van... Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En wat vliegt de tijd he?! Hier gaat alles z'n gangetje, al word je zeker wel gemist. Dat is ook wel een beetje fijn om te horen toch? ;) Genietse daar nog en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Het verhaal van mijn reis door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 30 Sept. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5279

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 15 Maart 2014

Australië / Nieuw Zeeland

Landen bezocht: